بهترین آموزشگاه خیاطی

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

ویدیو آشپزی | طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای خوشمزه

ابتدا در قابلمه ای کوچک برنج را شسته و اضافه کرده و یک پیمانه آب برنج اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت بالا نیم پز شود (نیازی به گذاشتن درب قابلمه نیست) قابلمه را کنار بگذارید.

در قابلمه کوچک لپه را شسته و اضافه کرده سپس یک یا دو پیمانه آب اضافه کرده و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید لپه کاملا پخته شود.

سپس در تابه ای جداگانه روغن ریخته و پیاز نگینی شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا طلایی شود ، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگش عوض شود سپس نصف زرد چوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید سپس یک قاشق غذا خوری رب را اضافه کرده و به مدت چند ثانیه تفت دهید سپس برنج نیم پز شده و لپه پخته شده را اضافه کرده سپس سبزی دلمه را اضافه کنید و مواد را کاملا مخلوط کنید سپس نمک را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید. مواد دلمه آماده است.

سپس داخل فلفل دلمه ای را خالی کنید (در انتخاب فلفل دلمه ای دقت کنید انتهای فلفل برجسته باشد تا تلخ مزه نشود و راحت بایستد تا پخته شود).سپس مواد را داخل فلفل ها بریزید . سپس درب دلمه ها را ببنید و کنار بگذارید.

در قابلمه ای روغن را گرم کرده و پیاز دوم را اضافه کرده و تفت دهید تا کاملا پیاز نرم شود سپس مابقی رب و زرد چوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و کاملا تفت دهید سپس نیم لیتر آب و مقداری نمک برای مزه دار کردن سس اضافه کنید و آب لیموی تازه را اضافه کنید و درب قابلمه را گذاشته و با حرارت بالا اجازه دهید سس جوش بیاید بعد از جوش آمدن سپس حرارت را ملایم کنید و با دقت فلفل دلمه ای ها را کنار هم بگذارید (مقدار سس باید به اندازه ای باشد که فلفل دلمه ای ها تا نصفه داخل آن باشد)  سپس درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید با حرارت ملایم به صورت ریز بجوشد . در اواسط پخت درب قابلمه را برداشته و مقداری سس به داخل فلفل ها اضافه کنید ) بعد از نرم شدن فلفل ها ، دلمه ها آماده سرو هستند.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو های مشابه

ویدیو های مشابه

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

 

بهترین آموزشگاه خیاطی