بهترین آموزشگاه خیاطی

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

دانلود فیلم آشپزی | طرز تهیه سماق پلو ، غذای اصیل ایرانی و خوشمزه

ابتدابرنج را شسته و خیس کرده و سه قاشق غذاخوری نمک اضافه کرده و به مدت ۲ ساعت کنار بگذارید.(برای هر یک پیمانه یک قاشق غذاخوری نمک استفاده میشود) سپس در کاسه ای گوشت پیاز رنده شده و آب گرفته شده را به همراه پودر فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و بادست ورز دهید تا یکدست شود.سپس روی کاسه را پوشانده و به مدت نیم ساعت در یخچال نگه داری کنید.سپس گوشت را از یخچال خارج کرده و کوفته های قلقلی کوچک را درست کنید . سپس در تابه ای روغن را اضافه کرده و کوفته ها را تفت داده تا سرخ شوند و سپس کنار بگذارید .

سپس در قابلمه ای آب را تا یک مقدار مانده به سر قابلمه  اضافه کرده و اجازه دهید جوش بیاید و سپس برنج بدون آب را اضافه کرده و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه بماند تا نیم پز شود.سپس برنج را آب کش کنید.

سپس کف قابلمه ای جداگانه را کاملا روغن بریزید و یک لایه برنج را اضافه کنید (میتوانید سیب زمینی یا نون برای ته دیگ هم استفاده کنید)و مقداری سماق را روی برنج بریزید و مقداری برنج را به کوفته ها اضافه کنید و کوفته ها را داخل قابلمه بریزید(کوفته ها را وسط قابلمه قراردهید) و به همین صورت ادامه دهید و در آخر زعفران و روغن را روی برنج بریزید و مقداری آب در زعفران باقیمانده بریزید و روی برنج اضافه کنید . سپس درب قابلمه را با حوله ای بپوشانید و به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه اجازه دهید با حرارت ملایم سماق پلو پخته شود .

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو های مشابه

ویدیو های مشابه

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

 

بهترین آموزشگاه خیاطی