بهترین فروشگاه فرش

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین آموزشگاه خیاطی

فیلم طرز تهیه همبرگر خانگی

‍ گوشت چرخ کرده ۶۰۰-۷۰۰ گرم
پیاز رنده شده یک عدد
نمک و فلفل 

مواد نان همبرگر:
آب ولرم یک استکان (استکان کمر باریک یا انگشتی فرانسوی)
شیر ولرم یک استکان
روغن مایع نصف استکان 
ماست یک ق غ 
سفیده تخم مرغ یک عدد
کره نرم شده یک ق غ سرپر
خمیر مایه یک ق غ (ده گرم)
شکر یک ق غ 
نمک یک ق چ
آرد ۴-۵ لیوان
برای روی نان:
زرده تخم مرغ یک عدد 
روغن مایع یک ق م
کنجد
برای میان همبرگر:پنیر چدار
گوجه فرنگی،کاهو ،خیار شور 
پیاز کارامليزه شده 
سس گوجه و یا کچاپ و مایونز 
ابتدا خمیر را حاضر کنید.شیر و آب ولرم و شکر و خمیر مایه را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و پنج دقیقه صبر کنید تا مایه فعال شود و بقیه مواد را اضافه کنید و آرد را هم کم کم اضافه کنید و ورز بدهید تا خمیر نرمی بدست بدهد. روی ظرف خمیر با سلفون بپوشانید و با دستمال بپوشانید و یک ساعت استراحت بدهید تا ور بیاید و حجمش دوبرابر شود. سپس از خمیر هشت چانه بگیرید.چانه ها را گرد کنید و در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته اید،با فاصله بچینید و روی سینی دستمال بیندازید و نیم ساعت استراحت سینی بدهید. سپس روی خمیر ها مخلوط زرده تخم مرغ و روغن مایع را با برس بمالید و کنجد بپاشید. در فر ۱۹۰_۲۰۰درجه به مدت ۲۰_۲۵ دقیقه بپزید تا روی نانها طلایی شود.نانها را که از فر خارج کردید ،روی سینی را با حوله یا دستمال به مدت پنج دقیقه بپوشانيد تا نانها خشک نشود.
برای همبرگر ها هم گوشت را با پیاز و نمک و فلفل خوب ورز بدهید،اگر خواستید میتوانید خمیر مياني نان باگت هم به گوشت اضافه کنید و ورز بدهید. هشت عدد همبرگر کمي بزرگتر از نان همبرگرتان  حاضر کنید. اگر همبرگر دوبله خواستید ،باید مقدار گوشت را دوبرابر کنید.در ماهيتابه همبرگر ها را با آتش متوسط سرخ کنید. و روی هر کدام پنیر چدار بگذارید تا با حرارت کمی نرم شود.
نان همبرگر را دو نیم کنيد و مانند ویدئو همبرگر ها را بچینید و روی آنها پنیر و گوجه و کاهو و… وپياز کارامليزه شده (پیاز را هلالی خرد کنید و در روغن تفت بدهید تا نرم شوند و رنگ آنها کاراملی شود) را بگذارید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو های مشابه

ویدیو های مشابه

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

 

بهترین آموزشگاه خیاطی