بهترین فروشگاه فرش

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین آموزشگاه خیاطی

فیلم طرز تهیه بامیه ایرانی دقیقا به سبک و مزه قنادی

ابتدا شربت بامیه را درست میکنیم

ابتدا درون قابلمه ای کوچک شکر ، آب ، آبلیمو یا جوهر لیمو ، گلاب را اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت بالا آب جوش بیاید (به هیچ وجه تا قبل جوش آمدن مواد را دست نزنید) در خلال جوش آمدن آب با قلمو دیواره قابلمه را با آبلیمو بمالید تا از شکرک زدن جلوگیری شود.

بعد از جوش آمدن آب و آب شدن شکر پودر هل و زعفران را اضافه کنید ،گلوکز را اضافه کنید (گلوکز برای براق شدن وشکلی شدن بامیه بسیار مفید است)اما اگر گلوکز نداشتید مشکلی نیست. بعد از اضافه کردن هل تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید مواد بجوشد و مواد را هم بزنید .و سپس کنار بگذارید تا خنک شود.شربت نباید خیلی غلیظ و خیلی رقیق نباشد.

برای تهیه بامیه در ظرفی آرد را با نمک الک کرده و کنار بگذارید . سپس در قابلمه ای آب را اضافه کرده ، عسل و کره را اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت بالا جوش بیاید . زمانی که کناره های آب شروع به جوشیدن کرد آرد را یکدفعه اضافه کرده و سریع مواد را هم بزنید تا به یک شکل خمیر لطیف دربیاید.برای خوب شدن خمیر بامیه ،  ۱۵ دقیقه هم زدن خمیر را انجام دهید بعد اجازه دهید مقداری خنک شود و بلافاصله سپس با هم زن هم بزنید سپس پودر وانیل و یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید سپس تخم مرغ دوم را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا خمیر چسبنده شود سپس تخم مرغ سوم را در پیاله ای هم زده و نصفش را به خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر سنگین شود زمانی که نتوانستید خمیر را میکس کنید یعنی خمیر آماده شده است . سپس قیف پلاستیکی محکمی را داخل ماسوره قرار دهید و خمیر را درونش بریزید .

سپس درون قابلمه ای روغن را ریخته و قبل حرارت دادن قیچی را آغشته به روغن کنید و بامیه ها را درون روغن سرد بریزید . بعد از تمام شدن خمیرها تابه یا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه دهید به آرامی بامیه ها مغز پخت و ترد شوند.

بعد از طلایی شدن بامیه ها ، بامیه ها را به ظرف شربت از قبل آماده شده منتقل کنید و به مدت دو تا سه دقیقه آغشته کنید و سپس درون یخچال بگذارید.

نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو های مشابه

ویدیو های مشابه

 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

 

بهترین آموزشگاه خیاطی