خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

 

بهترین آموزشگاه خیاطی

تنگه هایقر در جاده فیروزآباد قیروکارزین

استان فارس در ذهن اغلب گردشگران داخلی و خارجی به تاریخ و تمدن مشهور است، حال و هوای شاعرانه در این شهر برای هیچ گردشگری تکراری نمی شود. اما این بار الی گشت می خواهد یک جاذبه جذاب از این شهر را معرفی کند که می تواند با همتای خود یعنی گرند کنیون در آمریکا رقابت کند. این جاذبه ی گردشگری در استان فارس قرار دارد و نامش تنگه هایقر است.

برای بازدید از این جاذبه ی گردشگری باید به استان فارس و سپس به شهرستان فیروز آباد بروید. تنگه هایقر در ۳۵ کیلومتری جنوب فیروزآباد به چشم می خورد. تنگه هایقر همچون سرسرایی طبیعی بین دو سوی کوه فاصله انداخته است تا بستری باشد برای رودخانه ی قره آقاج، که از میانش می گذرد. عمق این دره به ۴۵۰ متر می رسد و طول آن، در برخی منابع بین ۸ تا ۱۴ کیلومتر اعلام شده، که با استناد به موثق ترین منبع میتوان گفت که طول تنگه ی هایقر نزدیک به ۱۳ کیلومتر است.
همان طور که گفتیم تنگه هایقر به گرند کنیون ایران معروف است. گرند کنیون یکی از زیباترین دره های جهان به شمار می رود. این جاذبه ی دیدنی در ایالات متحده قرار دارد اما برای مشاهده از همتای ایرانی میتوانیم به شیراز سفر کرده و از  آن دیدن نماییم. طبق گفته زمین شناسان علت پدید آمدن این دره فعل و انفعالات جغرافیایی بوده و با جاری شدن آب درون آن بر شکل گیری این پدیده طبیعی تاثیر به سزایی داشته است. برخی از کارشناسان می گویند که تنگه هایقر می تواند یکی از ژئوپارک های ایران باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو های مشابه

ویدیو های مشابه

iabXF2xHcO36uP-1
5,061 بازدید
639eb09649874-1
1,005 بازدید
 

خرید جم فری فایر

 

بهترین فروشگاه فرش

 

بهترین آموزشگاه خیاطی