معرفی چند فیلم اکشن برتر قرن 21

معرفی چند فیلم اکشن برتر قرن 21

83 بازدید
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فیلم‌های اکشن حول یک مجموعه ویژگی‌ها همچون حرکات فیزیکی تماشایی، درگیری، تعقیب‌وگریز و انفجار، استفاده از سلاح سردوگرم، و ترکیبی از پیشرفته‌ترین جلوه‌های ویژه و بدل‌کاری ساخته شده‌اند. مانند فیلم ترسناک یا مهیج، بهترین فیلم های جنگی تا حدی بر اساس تجربه‌ای که به مخاطبان ارائه می‌دهند، تعریف می‌شوند. یعنی تجربه‌ای هیجان انگیز و درونی در محیطی امن و کنترل شده.

 

بهترین فیلم‌ های جنگی

در این قسمت، برخی از بهترین فیلم ‌های اکشن سال‌های مختلف معرفی شده‌اند:

بیل را بکش ساخته کوئنتین تارانتینو

بیل را بکش را می‌توان یک شاهکار و از بهترین فیلم های جنگی کلاسیک دانست. این ماراتن در دو قسمت و به‌مدت چهار ساعت پخش شده است، با خط داستانی پیچیده، بازیگری بی‌عیب‌ونقص و فیلمبرداری بی‌نظیر.

بازیگر اصلی اوما تورمن نام دارد که نقش عروس را بازی می‌کند و اسم رمز او مامبای سیاه است. او را یکی از خطرناک‌ترین زنان جهان می‌نامند که عضو گروه حشاشی است. در ابتدای داستان، عروس از کما بیدار می‌شود. چهار سال قبل، در دوران بارداری، بیل به او با گلوله شلیک کرده و او را به حال خود رها ساخته بود تا بمیرد.

او متوجه می‌شود که دیگر باردار نیست، آشفته می‌شود و تصمیم می‌گیرد با قتل بیل و چهار عضو دیگر گروه حشاشی افعی مرگبار، از آنها انتقام بگیرد.

مکس دیوانه: جاده خشم به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک جرج میلر

مکس دیوانه: جاده خشم یکی از بهترین فیلم های جنگی مهیج و تامل برانگیز پسا آخرالزمانی است و قدرت زنانه را با تمام شیرین‌کاری‌ها و سکانس‌های هیجان انگیزی که از یکی از بهترین فیلم‌های اکشن انتظار دارید، نشان می‌دهد.

پس از اینکه یک رویداد هسته‌ای آخرالزمانی زمین را ویران می‌کند، انسان‌ها بدون هیچ‌گونه نظم و قانونی در زمین پرسه می‌زنند. به‌عنوان یک استثنا، قلعه‌ای وجود دارد که تحت تصرف و فرمانروایی امورتان جو مستبد است.

مکس روکاتانسکی توسط گروهی از اراذل به فرماندهی جو به‌نام پسران جنگ، دستگیر می‌شود تا بتواند خون خود را به نوکس، یکی از اعضای گروه پسران جنگ، اهدا کند. پنج همسر جو، با کمک امپراتور فوریوسا، نقشه‌ای جسورانه طرح می‌کنند تا از چنگال او فرار کنند.

پسران جنگ برای تعقیب و دستگیری فوریوسا و همسران جو فرستاده می‌شوند و مکس آنها را برای اهدای خون خود به نوکس همراهی می‌کند. پس از نبرد بین دو طرف، فوریوسا و تیمش پیروز می‌شوند.

بیگانه به کارگردانی مارتین کمبل

به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی فیلم بیگانه مطرح است که در ژانر تریلر و اکشن، شخصی به‌نام نگوک مین کوان، صاحب رستوران چینی اهل ویتنام را روایت می‌کند و هم اکنون ساکن لندن است. مین کوان دخترش را در یک بمب گذاری تروریستی از دست می‌دهد. این جنایت توسط یک گروه جمهوری‌خواه ایرلندی انجام شده است و کوان می‌خواهد از آنها انتقام بگیرد.

او توجه خود را به لیام هنسی وزیر اول ایرلند شمالی معطوف می‌کند که خود در جنبش جمهوری‌خواهان ایرلند گذشته‌ای درخشان دارد. کوان از هنسی می‌خواهد که از ارتباطات خود برای به اشتراک‌گذاشتن نام افراد مسئول استفاده کند. هنسی ادعا می‌کند که قادر به شناسایی آن‌ها نیست و کوان به‌عنوان تلافی، بمبی را در دفتر هنسی منفجر می‌کند.

در این داستان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی هنسی سعی دارد نام بمب افکن‌ها را شناسایی کند، اما رفقای سابقش مانع از تلاش برای نفوذ به صفوف آنها می‌شوند. کوان خشمگین به خانه هنسی می‌رود و مواد منفجره بیشتری به سمت خانه پرتاب می‌کند. هنسی از برادرزاده‌اش‌ شان، می‌خواهد تا از خانه دفاع کند. در این داستان، درباره تجربیات وحشتناک کوان در طول جنگ ویتنام و عواقب آن بیشتر می‌آموزیم.

تلقین به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان

در این فیلم، یک اکشن علمی تخیلی، از فناوری اشتراک‌گذاری رویاها با هدف استخراج اطلاعات استفاده می‌شود. دزد حرفه‌ای به‌نام دام کاب به ذهن قربانیان نفوذ می‌کند تا اسرار آن‌ها مانند رمز گاوصندوق را کشف کند.

شریک کاب، آرتور مامور تحقیق در مورد ماموریت‌ها است و ایمز برای ماموریت‌ها ارسال می‌شود. با این حال، پس از اینکه کاب همچنان به‌دلیل مرگ همسرش تحت تعقیب قرار می‌گیرد، اوضاع بدتر می‌شود. فیلم تلقین به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی، ۸ بار نامزد اسکار بهترین فیلم شده است.

این فیلم برنده چهار جایزه به‌دلیل بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های بصری شد.

تاپ گان: ماوریک به کارگردانی جوزف کوسینسکی

تاپ گان دنباله فیلم تاپ گان محصول ۱۹۸۶ است. تام کروز نقش اصلی خود را در نقش هوانورد نیروی دریایی ماوریک بازی می‌کند. این فیلم بر اساس شخصیت‌های فیلم اصلی جیم کش و جک اپس جونیور ساخته شده است و داستان رویارویی ماوریک با گذشته خود را بیان می‌کند.

۳۰ سال پس از فارغ التحصیلی از تاپ گان، کاپیتان نیروی دریایی ایالات متحده، پیت “ماوریک” میچل یک خلبان آزمایشی است و فیلم نشان می‌دهد که سرکشی‌های مکرر باعث تنزل جایگاه او شده است. ماوریک هم‌اکنون مامور آموزش‌دادن گروهی از فارغ‌التحصیلان جوان‌تر تاپ گان، از جمله پسر دوست مرحومش برای یک ماموریت است.

این داستان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های جنگی جذابیت‌های خاص خود را دارد. نیروی دریایی باید یک کارخانه غنی‌سازی اورانیوم غیرمجاز را قبل از عملیاتی‌شدن نابود کند. این نیروگاه که در یک پناهگاه زیرزمینی در انتهای یک دره قرار دارد، با موشک‌های زمین به هوا، پارازیت‌های جی‌پی‌اس و جنگنده‌های نسل پنجم محافظت می‌شود. ماوریک مامور است به جای شرکت در درگیری، یک گروه نخبه از فارغ‌التحصیلان تاپ گان را آموزش دهد.

جان ویک به کارگردانی چاد استاهلسکی

جان ویک نقش یک قاتل افسانه‌ای را بازی می‌کند که پس از بازنشستگی تصمیم می‌گیرد از افرادی که سگش را کشتند، انتقام بگیرد؛ زیرا سگ آخرین هدیه همسر مرحومه‌اش بوده است. گروهی از گانگسترهای روسی به رهبری ایوسف تاراسوف، جان را در پمپ بنزین شناسایی کردند و نمی‌توانند او را متقاعد به فروختن باس ۴۲۹ موستانگ محصول ۱۹۶۹ کنند. در نتیجه تصمیم به کشتن توله سگ و دزدیدن ماشین می‌کنند.

جمع‌بندی

فیلم‌های اکشن مدت‌ها است که با شخصیت‌های خارق العاده و شیرین‌کاری‌ها مخاطبان را مجذوب خود کرده‌اند. برخی از بهترین فیلم‌ های جنگی در این مقاله برای علاقه‌مندان معرفی شده‌اند.

منابع

https://karanmovie.org/genres/action/

https://www.gigaranking.com/best-action-movies/

https://news.yahoo.com/25-best-action-movies-21st-140005310.html