بهترین چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

بهترین چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری

33 بازدید
زمان مطالعه: 4 دقیقه

گاهی شرایط شما را مجبور می نماید تا به خانه کوچک تر نقل مکان کنید و ذهنتان درگیر جا دادن وسایل و مبلمان در فضای کوچک خانه جدید باشد. به عنوان مثال می خواهید بدانید چطور با یک چیدمان مبل در پذیرایی ۳۰ متری خود می توانید از همه ظرفیت آن بهره گرفته تا فضایی باز و دلنشین در منزلتان ایجاد کنید.

روش های مختلفی مانند چیدن مبل به صورت L، موازی وجود دارد که با توجه به شکل فضای پذیرایی خود می توانید بهترین گزینه را برگزینید. این نکته مهم را فراموش نکنید که در فضای کوچک پذیرایی باید نقطه کانونی شما تلویزیون یا شومینه باشد، حتی اگر یک شومینه برقی سه بعدی داشته باشید.

در این مقاله انواع چیدمان مبلمان در خانه های کوچک ۳۰ متری را بررسی کرده و بهترین طرح را به شما معرفی کرده ایم.

انواع چیدمان مبل برای خانه های کوچک

در این مقاله لیستی از انواع چیدمان مبلمان برای خانه های کوچک ۳۰ متری را بررسی کرده ایم. این سبک ها به شرح زیر است:

دیزاین به صورت L؛ بهترین روش چیدمان برای فضای کوچک

این روش چیدن مبل بسیار جذاب است مخصوصا برای خانه های باریک ۳۰ متری که فضای بسیار کمی دارند. چیدمان مبل در پذیرایی ۳۰ متری به حالت L، برای استفاده بهینه از فضای پذیرایی کوچک پیشنهاد می شود. اگر شومینه دیواری گازی دارید بهتر است چیدمان مبل شما ربروی شومینه باشد.

در این چیدمان، مبل بزرگ را کنار بزرگ ترین دیوار پذیرایی قرار دهید. در چیدمان L، امکان قرار دادن عسلی ها کنار مبل نیز وجود دارد. فراموش نکنید که در خانه های کوچک، حتما مبل، پرده و فرشی که انتخاب می کنید به رنگ روشن باشد تا فضای پذیرایی شما بزرگ تر دیده شود.

چیدمان به صورت U؛ ایجاد فضایی دنج و صمیمی

چیدمان مبل به صورت U شکل در دکوراسیون خانه های کوچک یک فضایی صمیمی و دنج را به وجود می آورد. از چیدمان U، برای گپ و گفت های آخر هفته همراه با خانواده و دوستان غافل نشوید.

در این روش چیدمان مبل، می توانید یک میز کوچک در مرکز مبل ها قرار دهید. نکته ای که نباید فراموش کنید، چیدمان طوری نباشد که پشت مبل ها به سمت در ورودی باشد. برای بهتر شدن فضای پذیرایی در حالت چیدمان U، مبل های راحتی بدون پشتی را روبروی در ورودی قرار دهید.

قراردادن مبل ها به صورت خطی؛ گزینه ای ساده و دلباز

اگر فضای پذیرایی شما به صورت مستطیلی است، بهتر است چیدمان مبل شما به صورت خطی باشد تا فضا بزرگ تر دیده شود. در فضای باز جلو مبل می توانید فرش مستطیلی که با مبل ها هم خوانی دارد پهن کنید و میان مبل ها میزهای عسلی را قرار دهید.

فراموش نکنید در پذیرایی مستطیلی، قرار دادن دو دست مبل فضا را کوچک نشان می دهد. قرار دادن چیدمان مبل به صورت موازی فضای پذیرایی را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهد.

دیزاین به صورت موازی؛ بهترین چیدمان مبل هفت نفره

در چیدمان موازی مهم ترین گزینه انتخاب نقطه کانونی است. منظور از نقطه کانونی، قسمتی از پذیرایی است که در نگاه اول نظر مخاطب را جلب می کند. به عنوان مثال در چیدمان موازی، مبل های ۷ نفره، شومینه و تلویزیون به عنوان نقطه کانونی شناخته می شوند.

برای چیدمان یک مبل هفت نفره در فضای کوچک بهتر است دو تا مبل سه نفره را در رو به روی هم قرار دهید و بقیه مبل ها را در کنار این دو مبل بچینید. اگر در پذیرایی خود شومینه یا پنجره دارید بهتر است در راس مبل های موازی باشد در غیر این صورت تلویزیون خود را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید.

اگر به دنبال جذابیت بیشتر در فضای پذیرایی هستید بهتر است رنگ مبل های شما با کاغذ دیواری یا رنگ کتابخانه هم خوانی داشته باشد. اگر میز کنسول دارید، آن را پشت یکی از مبل های ۳ نفره و در مقابل بزرگ ترین دیوار پذیرایی قرار دهید.

چیدمان مبل در پذیرایی ۳۰ متری مربعی

چیدمان مبل در پذیرایی مربعی که فضای کوچکی را داراست کمی نیاز به سلیقه بیشتری دارد. بهتر است مبلی را انتخاب کنید که ابعاد کوچکتری داشته باشد. پیشنهاد می شود که از یک کاناپه L با ضلع های برابر یا یک دست مبل پنج نفره با پارچه های روشن کمک بگیرید.

معمولا تلویزیون یا شومینه در این فضاها به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می شوند. البته استفاده از یک میز ناهار خوری ۴ یا ۶ نفره هم، دکوراسیون پذیرایی تان را کامل تر خواهد کرد.

نکات کلیدی چیدمان مبل در پذیرایی ۳۰ متری

نکات زیر را برای چیدمان فضای یک پذیرایی کوچک به صورت کلی صدق می کند:

  • تعادل در فضای خانه برقرار باشد. یک قسمت پذیرایی شلوغ و قسمت دیگر خلوت نباشد.
  • در انتخاب مبل دقت کرده و مبل های سلطنتی و بزرگ را انتخاب نکنید.
  • در چیدمان مبل ها، معیار بزرگ ترین مبل است. بقیه مبل ها را بعد از چیدن مبل بزرگ در کنار آن قرار دهید.
  • سعی کنید سایر دکوریجات خود مانند آباژور یا گلدان ها را در پشت یا اطراف مبل ها قرار دهید.
  • فضای کافی برای عبور و مرور بگذارید. حداقل ۶۰ سانتی متر فضای خالی بین مبل ها و دیوارها یا وسایل دیگر بهتر است وجود داشته باشد.
  • از فرش، آثار هنری یا یک گلدان بزرگ برای شکستن خطوط صاف می توانید کمک بگیرید.

بهترین چیدمان برای خانه کوچک ۳۰ متری

فراموش نکنید اگر پذیرایی تان دارای فضای کوچکی است. باید دکوراسیون منحصر به فرد و اصولی را انتخاب کنید. استفاده از مبل های مدرن بهترین گزینه برای چیدمان مبل در پذیرایی ۳۰ متری است که ظاهری مدرن و دلنشین به پذیرایی شما می بخشد.

در این مقاله بیش از ۳ مدل چیدمان را همراه دکوریجات مرتبط با هر دیزاین به شما معرفی کرده ایم. یکی از چیدمان های پرکاربرد در خانه های کوچک ۳۰ متری، چیدن مبل ها به سبک یو U می باشد که در آن می توانید به سادگی در کنار هم بنشینید.