خدمات اسکن سه بعدی

برای خدمات اسکن سه بعدی تخصصی و فوری به کجا مراجعه کنیم ؟!

11 بازدید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

عرصه خدمات مهندسی در سال های اخیر گستردگی بسیاری پیدا کرده اند . این گسترش به دلیل افزایش پیچیدگی مهارت ها یا تجهیزات بوده. در بسیاری مواقع نیز بحث هزینه بالای خرید ملزومات مطرح است. اما کدام یک از این موارد راجع به اسکن سه بعدی و خدمات آن صدق میکند؟

در این مقاله با مواردی همچون آشنایی جزئی با اسکن سه بعدی و جزئیات خدمات آشنا خواهیم شد. با نوین اپتیک همراه باشید تا بتوانید هر چه بهتر خدمات خود را دریافت کنید.

 

پشت پرده اسکن سه بعدی

در معنا و مفهوم این تجهیز یک عبارت ساده نهفته است . کپی سازی و نمونه برداری از اجسام و اشیاء در قالب داده های کامپیوتری. اما می توان گفت بسیار پیچیده تر از این عبارت در پشت پرده آن نهفته است .

اطلاعات اسکن سه بعدی در قالب ابر نقاط می باشد. یعنی میلیون ها نقطه در کنار هم قرار میگیرند تا جسم را تشکیل دهند. سپس هر سه نقطه مجاور به هم متصل می شود تا مش شکل بگیرد . مش مجموعه ای از هزاران صفحه ریز مثلثی شکل است که تنها پوسته شئ را تشکیل میدهد. از این مرحله بعد فرآیند هایی همچون اصلاح مش ، سطح سازی ، مدلسازی و سایر الزامات انجام میگیرد .

 

خروجی خدمات اپتیک چیست ؟

خروجی مورد نظر حاصل از خدمات اسکن سه بعدی بسته به فرآیند بعدی شما دارد. به طور مثال اگر تنها نیاز به پرینت سه بعدی دارید تا مرحله مش کافیست. اما اگر نیاز به نقشه اجرایی و ساخت دارید مراحل زیر را در پیش دارید.

  1. اسکن سه بعدی و ابر نقاط
  2. مش بندی
  3. اصلاح مش ( STL . OBJ . XYZ )
  4. سطح سازی
  5. مدلسازی ( STP . SLDPRT. CATpart. , …)
  6. نقشه اجرایی ( PDF . DWG . DXF )

در چه زمینه هایی خدمات اسکن سه بعدی استفاده می شود ؟

به طور کل هر گاه فرد نیاز به مجسم سازی شئ یا جسم در کامپیوتر دارد خدمات اپتیک به کار می آید . این زمینه های به طور جزئی تر می تواند شامل موارد زیر باشد .

  1. صنعتی : در صنعت گستردگی استفاده از اسکن سه بعدی بسیار است . وجود قطعات ، تجهیزات ، ماشین آلات و ابزار های مختلف این نیاز را ایجاد کرده اند. در هر گوشه از صنعت که جسمی در حال تولید است قطعاً طرحی در ابتدا بوده . با توجه به این که طرح برخی موارد در دسترس نیستند ، در نتیجه خدمات اسکن سه بعدی به کمک می آیند. قالب ها مختلف ، ماشین آلات ، تجهیزات ، ملزومات و سایر موارد می توانند توسط اسکنر سه بعدی داده برداری شوند.
  2. پزشکی : پیش بینی ، شبیه سازی عمل های جراحی ، ایمپلنت ها ، اروتز و پروتز ، آتل و سایر موارد پزشکی قابلیت اسکن دارند. این تجهیز نوین و خدمات آن ، در جامعه پزشکی نیز بسیار یاری رسان بوده.
  3. هایتک ، نظامی و هوا فضا : این سه زمینه در واقع به دلیل حساسیت از اسکن سه بعدی بهره می برند . چرا که فرآیند خدمات اپتیک بسیار دقیق و با قابلیت اطمینان بالا می باشند.
  4. هنری و گرافیک : این دو زمینه هر کدام داری زیر شاخه های متعددی هستند . اما عموم موارد قابل استفاده عبارتند از اسکن : کارکتر ، آبجکت ها ، مجسمه ها ، اشخاص ، ماکت ها ، سازه های معماری .

 

کیفیت اسکن سه بعدی در چیست ؟

کیفیت خدمات اسکن سه بعدی و اپتیک در قالب های مختلفی بررسی می شوند . این موارد به شرح زیر هستند.

  1. پشتیبانی در خدمات : این موضوع در واقع به شما این اطمینان را میدهد که مجموعه ای همچون نوین اپتیک حتی بعد از خدمات در کنار شما خواهد بود.
  2. مشاوره خدمات : در مجموعه نوین اپتیک این مورد به طور رایگان انجام میگیرد . در نتیجه کارفرما در تصمیم گیری با خیال راحت خدمات مورد نظر خود را انتخاب خواهد کرد .
  3. تنوع خدمات ها مربوطه و جانبی : این مورد که بتوانید تمامی موضوعاتی که قصد دریافت خدمات آن را دارید بتوانید از یک جا دریافت کنید بسیار ایده آل است.
  4. کیفیت و تنوع فایل ها : کیفیت فایل به معنا رزولوشن اسکن سه بعدی و فاصله نقاط می باشد . تنوع فایل نیز می تواند به گونه های مختلفی مانند بر اساس نوع نیاز و یا نرم افزار های مختلف تقسیم بندی شوند .

 

در نتیجه …

اگر قصد برونساپاری یا سپردن پروژه اسکن سه بعدی خود به مجموعه معتبری مانند نوین اپتیک را دارید می توانید از کیفیت کار خود همواره راضی باشید .